GALERIE
OBLÍBENÉ ODKAZY
PC BAZAR
PC bazar.jpg
KOŽENÉ OPASKY
kožené opasky.png
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
AUTORSKÝ OBSAH
Všechny články jsou autorské, bez povolení autora tohoto blogu není možné obsah publikovat nebo kopírovat!
 
AKTUALITY NA FACEBOOKU
NÁVŠTĚVNOST

Konečně výsledky s hubnutím - sport a změna stravy

konečně jsem zhubl.png
Moje stravovací návyky, jestli se to dá takto vůbec nazvat, byly přinejmenším hrozné. Ráno jsen nesnídal, mnohdy jsem první jídlo do sebe měl čas nacpat až odpoledne, někdy až po práci. Jenže potom jsem se musel dojíst a ládoval jsem se až do doby, než jsem šel spát. Opět špatně.
Co jsem tedy změnil?
Neprve jsem začal běhat. Třikrát týdně jsem si určil dny, kdy jdu, když neprší. Je to indiánský běh (běžíte, kdy můžete, jinak jdete nejlépe bez zastavení) a mám tři trasy - 3, 4 a 6 kilometrů. Průměrně mi vycházelo, že běžím cca 31 až 51% vzdálenosti, jinak je to pěšo.
 
Ale ani po měsíci se nic s mou váhou 95 kg nezměnilo. Byla to trochu rána pod pás, neboť donutit se pravidelně běhat bez toho, aby se dostavily výsledky Vás prostě přinejmenším naštve a může se stát, že se na to prostě vykašlete.
 
Co je ale důležité, je zaznamenávat si výsledky. Kdy jste běhali, kolik jste uběhli, kolik procent byl běh atd. K tomu slouží i skvělá apka do mobilu Runtastic, která vše udělá za Vás. Pak vidíte, jestli se zlepšujete, nebo Vaše tempo upadá. Kde je třeba víc zabrat, jestli se zrychlujete, zdali uběhnete víc. Tohle mi přijde jako základ. Krom toho běhám většinou s jedním nebo dvěma lidma, protože samotného mě to prostě tolik nebaví. A když zrovna jdete, můžete si aspoň pokecat.
 
Také jsem si začal v excelu zaznamenávat svou váhu a změny, které jsem udělal. Abych prostě viděl, co má největší vliv na hubnutí, až se mi to podaří. Nutné je, aby celá tahle "šou" trvala alespoň 30 minut. Nejlépe ještě déle. Takže běh na 2 km je prostě téměř o ničem, neboť tělo ještě ani nezačne spalovat. To prý začíná až po 20 minutách a po půl hodině trochu víc. Tohoto je třeba se držet. První drobné výsledky se dostavily, když jsem začal běhat tu šestikilometrovou trať. A stanovil jsem si, že to prostě minimálně jednou týdně musím dát.
 
I přesto se jednalo o malé změny. Ale jen do doby, kdy jsem právě po měsíci běhu částečně změnil stravu. A to jen částečně. Snídaně pořád nestíhám, ale snažím se jíst co nejdřív. Ale moje každodenní udržování se ve střehu jednou nebo dvěma čokoládami a prolitím nějakým půllitrovým energy drinkem mi prostě nedovolovalo snížit váhu. Ba naopak, když jsem neběhal, váha pomalu ale jistě rostla.
 
Důležité bylo uvědomění, že každá stogramová čokoláda Vám dodá 2200 kJ energie, Big Shock cca 1000 kJ na 500 ml. A to je vcelku mazec. Musíte běhat hodinu při mé vyšší váze, aby jste tohle spálili. A za to mě to prostě nestojí. A i když mám sladké rád, zdraví je důležitější a celou tuhle prazvláštní kolekci stravy, kterou jsem do sebe ládoval, jsem nahradil jednou tyčinkou Kofila 40 gramů o cca 1000 kJ nebo domácí Müsli tičinkou.
 
A tady se začlo něco dít s mou váhou. Změna stravy, snaha jíst více zeleniny a ovoce a ten můj slavný běh mi dopřály dobrý pocit z pravidelného snižování mé osobní "vyžranosti" (i když prý to na mě nebylo poznat, že mám skoro metrák). Cca po 14 dnech jsem se ještě rozhodl omezit jídlo po večerech. Najím se rozumně, podle toho, kdy jdu spát, ale nejpozději 3 hodiny před spánkem.
 
Co je tedy potřeba udělat, abych shodil kila navíc?
Není to asi až tak složité. Hlavní roli hraje strava. Když se člověk dokáže donutit ke změně návyků, může to jít pomalu dolů podle mého názoru i bez nějaké větší fyzické námahy. Nejíst před spaním, ráno snídat, omezit smažené a sladké na minimum. V tom mi ale pomohl až běh, neboť bez toho jsem si nedokázal uvěedomit, co musím vydat za energii, abych spálil všechny nevhodné potraviny.
 
A co dál?
Chtěl bych vynechat sladké skoro úplně. Už teď mi nechybí ta hromada kakaového tuku a výtažek z býčí žluči v energy drinku (taurin). Cítím se mnohem lépe, hlavně když vidím pokroky a během cca 6 týdnů mám 5,5 kilogramu dole. Také bych chtěl snídat, ale to už je mým přáním hodně dlouho, ale zatím to prostě nestíhám a dřív stávat nebudu.
 
Výsledky v grafu
V excelu jsem si zapisoval změny váhy, podle toho, co jsem dělal a změnil. Tady jde krásně vidět, že běh první měsíc mi vůbec nepomohl, než přišla změna stravy. Další změna po kratší pauze přišla po zakázání si jídla večer. Nejlepší na tom je, že mi nic nechybí i když jsem se omezil. Naopak se cítím mnohem lépe.
podařilo se mi zhubnout.png
22.11.2015 22:01:49
surpan
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one