RUBRIKY
GALERIE
OBLÍBENÉ ODKAZY
PC BAZAR
PC bazar.jpg
KOŽENÉ OPASKY
kožené opasky.png
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
AUTORSKÝ OBSAH
Všechny články jsou autorské, bez povolení autora tohoto blogu není možné obsah publikovat nebo kopírovat!
 


 

Pár dobrých důvodů, proč běhat

proč běhat.png
Běh není jen o hubnutí. Ze začátku, kdy jsem začal, asi před 4 měsíci, jsem si to ale myslel. Od té doby běhám třikrát týdně a krom těch největších pařáků, kdy jsem běhal raději ráno, mi došlo, že běh mi dává mnohem víc, než jsem předpokládal.
Bohužel jsem udělal i jednu zásadní chybu, na kterou mě upozorňoval můj známý, který běhal maraton. Důležité je totiž při běhu nevychladnout. Nebudeme si nic nalhávat, když začínáte běhat, jste rádi, když uběhnete pár desítek, možná stovek metrů v kuse. Proto jsem zvolil indiánský, kdy běžíte, když můžete a jak dojdou síly, jdete alespoň pěškobusem. Jak naberete síly a popadnete dech, zase běžíte. Takto totiž můžete fungovat třeba hodinu v kuse a i když výsledky nebudou nic extra, svému tělu prospějete, pokud máte v plánu zhubnout. Spalování tuků totiž přichází až po 20 minutách pohybu.
co mi přináší běh.jpg
Běháme ve dvou nebo ve třech, jen občas běhám sám. Je to lepší ve více kusech, protože se motivujeme k tomu, že jdeme běhat. Když nemůže jeden, může druhý a ten mě pak donutí jít, i když se mi nechce. To je dobré pro začátek, je nutné ale doufat, že budete mít podobnou rychlost a výdrž. Později je zajímavý i běh samostatně, když už vás to baví. No a přesně tady jsem udělal obrovskou chybu.
 
Začalo září, ochladilo se konečně a běh byl mnohem příjemnější. Rozhodl jsem se tedy chodit 5 krát týdně na večer běhat, abych si před zimou vylepšil kondici a jak se ochladí ještě víc, abych neonemocněl. Jenže jsem si nedostatečně zapamatoval poučku: "Nikdy nesmíš vychladnout!" Tedy i když prší, sněží, padají trakaře je nutné se udržet v pohybu a udržet si svou tělesnou teplotu. Jenže protože ještě před měsícem jsem dokázal uběhnout jen 300 metrů v kuse a nyní jsem zvládl už 1,2 km, lákalo mě udělat si v pátek rekord. Super nápad. Dal jsem 1,41 km v kuse, 5 minut pauzu a 1,0 km jsem zase byl schopen běžet zpět. To samé i v sobotu. V neděli jsme šli už dva a cítil jsem se, jakoby mi ztvrdla kostra. Jako by to tělo, co se snaží běžet, nebylo moje. V pondělí mi to bylo už jasné. Bolení v krku a pak mi to došlo. Ta páteční a sobotní 5ti minutová pauza za to může. I když jsem se cítil fajn, prostě jsem dvakrát po sobě prochladl a teď musím vynechat a doléčit to.
 
Ale abych se dostal k tomu hlavnímu, proč tedy běhat:
 
  • Hlavní motivací je zpočátku hubnutí. Běžci jsou hubení. To sedí. Mám dole už 7,5 kg a nyní si začínám hlídat i kalorie.
 
  • Vaše kondice se zlepší. Během měsíce (po třech měsících) jsem byl schopen uběhnout v kuse o 1,11 km víc.
 
  • Co se stane, když uděláte další rekord, rychlostní nebo vzdálenostní? Je to prostě parádní pocit z výsledku.
 
  • Večer u televize nesníte už pytel brambůrku a nezapijete to colou. Protože nemáte tolik hlad a protože si víc hlídáte, co jíte, protože Vám ta dřina nestojí za těch pár smažených bramborů.
 
  • Plíce, játra, srdce, cévy... všechny orgány budou rády, že mají pohyb. Některým se zlepší funkce, játra budou šťastná, že běháte místo vysedávání v hospodě.
 
  • Když si vyberete trasu kolem lesa, parku, vinohradu, kde nejsou skoro lidi, nebo nejlépe žádní lidi, to je teprve pohoda, klídek a beztabáček.

 
 
 
 

 
09.09.2015 21:30:00
surpan
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one