rostlinna akvaristika.jpg
ATLAS AKVARIJNÍCH ROSTLIN

Atlas akvarijních rostlin
NÁŠ E-SHOP SURPAN
surpanshop - eshop rostlinna akvaristika.jpg
dárkové poukázky surpan.jpg
banner-aquaGrower-ctverec.jpg
RUBRIKY
GALERIE
OBLÍBENÉ ODKAZY
NOVINKY
banner JK Animalsr čtverec.jpg
POSLEDNÍ KOMENTÁŘE
Z časových důvodů není v mých silách odpovídat na všechny dotazy v komentářích, mailu a fb zprávách.
Děkuji za pochopení.

 
AUTORSKÝ OBSAH
Všechny články a fotografie jsou autorské, bez povolení autora tohoto blogu není možné obsah publikovat nebo kopírovat!
ODBĚR VIDEÍ NA YOUTUBE
AKTUALITY NA FACEBOOKU
NÁVŠTĚVNOST
Jméno / odeslat anonymně
Opište prosím kontrolní kód "2655"
V předchozím příspěvku se mi to nevešlo celé, proto doplňuji:
Závěr: „Kdo chce zhubnout, musí přijmout méně energie, než kolik jí vydá“, nebo opačně: „musí vydat více energie, než kolik jí přijme“.
Dobrý den, nakonec se mi povedlo shodit 16 kg a bylo to právě o tom naučit se zdravěji a vyváženěji jíst, důležité ale bylo jak píšete, hlídat si příjem kalorií, který jsem si první měsíce hlídal pomocí vypisování potravin do kalorických tabulek. Což je sice poněkud otravné, ale dokázal jsem si tím vytvořit v podstatě návyk na množství jídla, které můžu spotřebovat a zároveň jsem si vytvořil skupiny potravin, díky kterým jsem přešel z potravin především o tucích a cukrech, na vyváženější potraviny s důrazem na větší příjem bílkovin a vlákniny. Jak jsem dosáhl požadované váhy, tak pak bylo pro mě důležité ještě pokračovat se zapisováním potravin, abych si vytvořil návyk na dané množství a druh jídla. kdybych tak neučinil, pravděpodobně by došlo k postupnému nárůstu váhy.
Naučit se zdravě a vyváženě jíst je skvělá dovednost. Jen se při čtení podobných návodů nemohu zbavit pocitu, že se spousta rad tak nějak automaticky přebírá, aniž by o tom lidé pořádně přemýšleli. To, co je při hubnutí klíčové, totiž není strava ani pohyb, ale "záporná energetická bilance". Jinými slovy, člověk musí přijmout méně energie, než kolik jí vydá! A je úplně jedno, jestli toho docílí (1) omezením v jídle, nebo (2) zařazením fyzické aktivity, či (3) kombinací obojího. Člověk denně spálí zhruba 8 až 10 tisíc kJ na běžný provoz svých životně důležitých orgánů. Chcete-li si tedy udržet současnou váhu, musíte přijmout ve stravě přesně tohle množství energie (např. 10 000 kJ). Pokud přijmete méně, hubnete. Pokud přijmete více, tloustnete. Takhle prosté to je. Dejme tomu, že vaše tělo potřebuje denně přijmout 10 000 kJ na svůj běžný provoz. Vy ale chcete zhubnout, a tak se rozhodnete ujet každý den 30 km na kole, při čemž spálíte 5 000 kJ. Pokud ale zároveň sníte za den 16 000 kJ, tak jste pořád 1 000 kJ v plusu, a tím pádem budete pořád přibírat! Chcete-li tedy zhubnout, pak musíte buď (1) sníst méně než 10 000 kJ (a v takovém případě není třeba cvičit), nebo (2) sníst sice více (např. 15 000 kJ), ale zároveň cvičením spálit tolik, abyste se ve výsledku dostali do mínusu (např. 7 000 kJ). Snězením 15 000 kJ + spálením 7 000 kJ bude vaše energetická bilance záporná (-2 000 kJ), čili logicky budete hubnout. Snězením 15 000 kJ + spálením 5 000 kJ bude vaše energetická bilance vyvážená (0 kJ), čili uchováte si stejnou váhu. A snězením 15 000 kJ + spálením 3 000 kJ bude vaše energetická bilance kladná (+2 000 kJ), čili budete tloustnout. Tohle je pravá podstata hubnutí. Všechno ostatní je sice užitečné (např. vyvážený poměr živin), ale nikoli klíčové. Čili: „Kdo chce zhubnout, musí přijmout méně energie, než kolik jí
Je a já bych tak ráda zhubla. Ty krabičky vypadají fakt dobře. No asi vyzkouším. Poslední dobou je mi všechno těsné. I když tohle já řeším stahovacím prádlem. To mi zase doporučila teta. Že si kupovala tady na (odkaz smazán - spam). Protože jsem ji obdivovala, jaké má hezké boky. A fakt že to pomáhá.
S u p e r čteníčko, děkuji. Před dvěma měsíci jsem si zlomila kotník a protože jsem měla taky problém s nadváhou, pustila jsem se do změny jídelníčku, zatím. Zvolila jsem zdravé krabičky ( dovoz stravy sestavené poradcem ), už 4 kg dole...Po přečtení Vašeho příspěvku mám obrovskou motivaci vytrvat a až budu moci se více hýbat, dostat se na normální váhu...na tyto stránky se budu určitě vracet častěji, mějte se hezky, Zuzka
Dobrý den, Zuzko. Přeji brzké uzdravení. Popravdě článek jsem psal před pár lety už, nyní mám váhu zase poněkud výš, než bych chtěl, ale právě před měsícem jsem se zase rozhodl to změnit. Zatím neběhám, ale chodím cca 5 až 10 km denně s kočárkem, což byl i důvod proč jsem přibral, neboť po porodu je to prý normální :-D (a fakt to platí i na chlapy). Co je zajímavé je to, že tím jak jsem hubl docela postupně a relativně pomalu a zároveň jsem si dělal návyk na jiné stravování, tak nabírání váhy pak bylo postupné a trvalo několik let. Pak jsem změnil zaměstnání a už nebyl čas vůbec jíst, pak jsem se nadlábl jen večer, do toho práce byla dost stresová na vedoucí pozici a i když jsem měl opravdu hodně pohybu v práci, váha šla nahoru. A to je právě podle mého to nejdůležitější, ani ne ten pohyb, ale to lepší stravování a ten návyk na na to stravování. Jak jsem totiž dojel z 95 kg na cca 79 kg nakonec, tak jsem si v tu ránu přestal stravu zapisovat do tabulek a nevytvořil jsem si návyk na danou váhu (tedy množství jídla, které mi má stačit - a to nejde o hladovění). Jen jsem byl samozřejmě "rozežraný" a k udržení nižší váhy toho tolik sníst nejde. Takže zkusím se zase polepšit a případně něco napíšu, jak mi to jde. A budu moc rád, když se ozvete, jak se daří Vám. Přeji pěkný den, Jirka Surpan
ja som schudol za rok 30 kg.vlastne som to ani nemal v plane. zacalo to tym ze sa mi skur....priatelka. a uz to zacalo žaludok prestal spolupracovat nechut do jedla stres proste nervi.kylecka isli dole.potom sa mi to zacalo pacit a isiel som uz na to planovane.jasne nic som okolo toho nevedel vela veci mi pomohol internet.no a zacal som behat,plavat proste som sa rozhybal.co sa stravy tyka nastali tiez urcite zmeny.vylucil som mucne jedla rozky chleba,samozrejme uz dva roky som abstinujuci alkoholik.ZIADNY ALKOHOL.tiez velke obmedzenie cukru.kolaciky zakusky sladene napoje.spat chodim s miernym pocitom hladu.pri mojej vyske 168cm som vazil 90kg teras sa uz dva roky drzim na okolo65kga som spokojny.a este jedna vec.vaha neni taka smerodatna trba si aj merat obvod pasa ja sa meram krajcirskym metrom. tak drzim palce vsetkym chudnučom a mysel je dvolezita nevzdavajte to aj ked pridu krizy a tie pridu urcite.
Ahoj, začátek Tvého hubnutí byl dost krušný, na druhou stranu jsi to zvládl a o tom to je. A ještě jsi zvládl zhubnout a váhu si udržet. Co víc si přát. Osobně mě čeká druhý pokus. Už vím, jak zhubnu... Bohužel jsem na konci hubnutí udělal chybu, o které vím a váha šla pomalu nahoru. Až jsem se o třech letech dostal na začátek. Zas je výhoda v tom, že vím, kde jsem udělal chybu (nenatrénoval jsem si dávky jídla při poslední hmotnosti a přišly vánoce a tradiční přežírání, které jsem se neodnaučil) a tak už se ji příště vyhnu. Díky za tvé zkušenosti, Jirka Surpan
Zdarte, radost číst.

Já jsem poněkud extrémní případ, bo jsem dosáhl při 186 cm na 175 kg. Až tak. A naštěstí (;o) mne postihl erysipel. Růže na levé noze, a srazilo mne to na kolena. Nemocnice, týdny antibiotik, tři týdny na lůžku a kvůli sloupané pokožce na té noze v podstatě nešlo chodit. Ale toho času na bilancování! A moje oblíbené pivo bylo mimo dosah - a najednou (až tak pozdě) jsem zjistil, že mi nechybí. Že se bez něj a alkoholu vůbec obejdu. A uzeniny atd - totéž. V podstatě jen kvalitní šunku si dám. Sladkosti, kousek dobré slaniny - výjimečně. Asi bych neodolal, hlavně to nemít doma. A za půl roku je 25 kg dole. (Jak bizarní výrok * zhubnout na 150 kilo ;o)
Ale ty benefity. Zavážu si boty, ne předem a pak bojovat s obouvací lžící - přímo na noze! Pohodlně si ostříhám nehty. Kalhoty jsou mi volné ;o). A hlavně - vím že to jde a půjde i dál. Dvojciferné číslo je můj cíl.

Pivo je potvora, samo je docela kalorické a navíc po něm člověk lehce podléhá žravce. Teď si dám sem tam nealko pivo (iontový nápoj, vymlouvám se) a úplně mi to stačí.

Tak zatím, ještě se ozvu
Ahoj, tak to držím palce a dej vědět, jak to zvládneš snížit na to dvouciferné číslo. Je pravda, že jsem se cítil výrazně lépe i když jsem zhubl z 95 kg na 78....Při tvé váze si to ani nedovedu představit a o to víc držím palce, ať to vyjde. Budem čekat na pozitivní čísla. Pěkný večer
Čtu to tak trošku se zpožděním ale i tak. JEště pořád se držíš na váze- vydržels?Ono totiž není problém začít, ale vytrvat.Já mám 44let 174 asi a přes 80 kg. když jsem se ženil měl jsem 68 pak dlouho mírně nahoru. Jak to ale došlo na 89(maximum) poznal jsem že je to těžce v nepořádku- zažívání, srdíčko, potřeba nových kalhot, pocení.Tak stravou hlavně- neřeším sacharidy a tyhle věci a pak zvýšeným pohybem jsem to dával dolů. V roce 2015 jsem se dostal až na 73, ale to už byl za půl roku sešup řádný.Nepřejídal jsem se to bylo hlavní- malé porce a nejíst před spaním. Dále zařadit vlákninu bílé jogurty, ovoce a zeleninu a zkusit omezit tučné, tzn hranolky krokety, tatarky,dále zrušit sycené a slazené nápoje- velký problém u piva. Mám jej rád, a tam to bylo kruté.Pohyb znamenal hodně chůze, 3x týdně aspoň 3 kilometry a skoro denně 100 kliků a 100 sedůlehů.A šlo to. Jenže vytrvat v tom! Když člověk dělá na směny tak třeba najednou přijde ve stresu domů a to třeba vyžere ledničku.
Momentálně se chci zase tu váhu zlepšit. Z 86 jsem to dal na 83 a víc to nejde. Je fakt, že té chůzi moc nedávám.
Ale všechno co potřebuje člověk musí najít u sebe- může mít vzory, ale nikdo jiný za něj tu váhu nesundá.
Hodně síly všem
Přesně- když jsem spadl pod 80 taky si sousedé a lidi v práci mysleli že mám raka...TAk Jirko, hodně pevné vůle, jsme v tom hubnutí spolu.Petr Foligno
Díky, také držím palce, pak dej vědět, jak to šlo. Hlavně to nepřehnat :-D
Proc vam 6 krabicek denne chysta partnerka? To neumite sam?
V domácnosti se starám o jiné věci, například o zahradu a zvířata. Nevidím pak důvod, proč si ještě vařit, když to partnerku baví a umí to skvěle a zároveň nepřipravuje jídlo jen pro mě, ale i pro sebe. Nebo bychom si měli vařit oba zvlášť?
Šárko, vy budete pěkná holubička..
Ahoj,
jsi fakt šikula. Já jsem si svá kila doslova vychodila. Hodinu ráno, hodinu večer. Ono se v mém věku špatně běhá. Můj jídelníček byl vždy zdravý a vyvážený, ale přestala jsem pojídat večer, tedy spíš v noci. Ve 22 hodin jsem třeba snědla jabko, kousek sýra a oplatek a... Když jsem si pak stáhla kalorické tabulky do mobilu jen jsem zírala. Jednou to dělalo dokonce 3000 kj ! Takže v noci nejím a chodím a stačí to. Kila jdou dolů. Ale přiznám se, že ze začátku jsem to chtěla vzdát, minimálně 3x denně. Ahoj Věrka.
Ahoj Věrko. Moc mě těší, že se Ti takto daří krásně jít s váhou dolů. Pohyb a změna jídelníčku a ono to jde. Hned jak jsi psala o sýru a oplatku večer, mě něco ve mě, co už mám naučené, řeklo, sýr večer ne :-D. Člověk si na to zvykne, ví, co si může dát a kdy, pak to jde už dobře. Já přes vánoce zase trochu nabral a pak jsem začal běhat a líp se stravovat až někdy v dubnu tohoto roku, ten článek je hlavně z minulého roku, takže i letos budou výsledky a jde krásně vidět, že bez pohybu a rozumného jídla jde váha nahoru. Není to jojo efekt, je to prostě špatné stravování, co mi zase pár kil přidalo. Ale Už mám zase tři kilečka dole a držím se na 11 kg dole oproti minulému roku v březnu. Tak ať se daří a je pěkné počasí na vycházky, nejlépe do přírody. Ahoj Jirka Surpan
Chodím i za špatného počasí i v zimě a když nejdu tak mě svrbí nohy, prostě absťák.
Šlajsem i na Štědrý den a manžel si ťukal na čelo. Zlanařila jsem děti a vnuky, akorát manžel pořád stávkuje. ŠKODA.
Zdravím, moc hezky napsáno. Určitě si z toho něco odnesu. Děkuji za inspiraci a ať se Vám daří v hubnutí dál. Ta změna už tak je super!
Díky moc. Jsem rád za každý pozitivní komentář, především, když jsem dobře poradil. Pěkný den :-)
15.09.2022 12:12:19
surpan
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one